perjantai 4. joulukuuta 2015

MUN ELÄMÄSTÄ JA KOULUKIUSAAMISESTA!



Ajattelin tässä viellä kertoa vähän mun elämästä. Eli missä oon asunu ja mitä kaikkea mun elämässä on tapahtunut. En tietenkään kerro kaikkea, koska siihen menisi ikuisuus, mutta joo yritän kertoa lyhyesti :)

Olen syntynyt Ulvilassa 12.1.98. Muutimme Pomarkkuun ja siellä kävin päivähoidossa ja eskarissa. Sitten muutimme Siikaisiin, koska äiti sai sieltä töitä. Siellä kävin 1 luokkaa joulukuuhun asti. Sitten muutimme Ulvilaan ja siellä kävin  1-3 luokkaan, kun olin 3 luokalla. Niin mummu kuoli :( mummu oli mulle tosi tärkee. Muistan ku aina koulun jälkeen menin mummun luokse ja joskus olin siellä yötäkin. Noh...mummun kuoleman jälkeen kaikki menikin, sitte huonompaan suuntaan. 3 luokan päätyttyä muutimme Enonkoskelle. Siellä asuimme 4 vuotta. Sen jälkeen muutimme Poriin ja kävin Ulvilan Yhteiskoulussa 8 ja 9 luokan. Hain 9 luokalla sosiaali- ja terveysalalle, mutta en pääsyt. Sen jälkeen olin laittanut logistiikka-alan ja sinne sitten pääsin, mutta se ei ollut ihan mun juttu. Elikkäs päädyin sitten vähän vahingossa cateringalalle.

Jos sitä vähän kertois koulukiusaamisestakin. Eli mua on koulukiusattu. En nyt sano että millä luokilla, mutta mua on haukutta, jätetty porukan ulkopuolelle, uhkailtu heittää koskee, tönitty, heitelty lumipalloilla ja kivillä, pidetty ovee kiinni sillee etten pääse ulos, tunnilla jos oon puhunu luokan edessä ni sanottu kusipääks ja jne. Mietein joka päivä et miks mua kiusataan... Sen takiako että oon vähän ujo vai sen takia että mun tyyli on erilainen ku muilla? Joka päivä mietien et kumpa mua ei olis. Mietein jopa itsemurhaa, mutta en koskaa yrittänyt. Enkä aio koskaan yrittääkään. Joka aamu mua jännitti ja pelotti mennä kouluun. Mun itsetunto laski ja aloin jo ittekki uskoo ettei musta oo mihinkään, mutta kiitos teille kiusaajat teitte musta vaan vahvemman ihmisen. Jos tätä nyt lukee joku joka on kiusannut tai jota on kiusattu. Niin te kiusaajat miettikää vähän mitä teette tai sitä et miltä teistä tuntuis jos  teitä kiusattais. Niin ja te joita on kiusattu niin älkää luovuttako, uskokaa itteenne ja antakaa takasin samalla mitalla. :)

Mitäs sitä viellä kertos... Noh vaikka siitä, että mun vanhemmat eros ku oli 5 luokalla. Aluksi oli  silleen, että me oltii viikko isällä ja viikko äidillä ja se oli aika raskasta, ku piti laahat tavaroita paikast toisee. Sitten äiti löysi uuden miehen ja muutti sen kans pohjanmaalle... silloin me käytiin kerran kuussa mein äitin luona. Enkä tullu sen uuden miehen kanssa toimeen ja enkä tuu vieläkään, mutta ei siitä sen enempää. Oon viimeks nähny meidän äidin 1 ja puol vuotta sitte, ku olin 9 luokalla... mutta joo ei meidän äidistä sen enempää.

Jos sitä vielä kertois harrastuksista elikkäs oon pelannu jalkapalloa 10 vuotta, mutta lopetin sen 2 vuotta sitten. Aloitin futiksen 4 vuotiaana. Oon ollu myös vpk:ssa eli vapaapalokunnassa (kävin sitä 2 vuotta) alotin joskus 7-8 vuotiaana. Joskus olen harrastanut yleisurheilua kun olin joku 4-7 vuotias.

Oon ajatellut jos hakisin uudestaan sosiaali- ja terveysalalle, sitten kun olen saanut käytyä ton cateringalan loppuun :) Mua kiinostaa ehkä eniten ensihoito :) Ambulanssissa ois varmaan mielenkiintoista olla :)

Nyt kuuluu ihan ok. Niin kun oon aikaisemmissa postauksissa kirjoitellut niin oon sairaslomalla masennuksen ja ahdistuksen takia.

Eipä tässä kai muuta. Jos sais vielä pyytää niin laittakaa kommenttia tuohon alas :) ja hyvää yötä kaikille!

4 kommenttia:

  1. Tää oli jees! Mielenkiintoista lukee ku on jo jonkin aikaa tienny et kuka oot mut en oo tienny mittää. Voimia sulle! 🙏😊

    VastaaPoista
  2. Ei ne kiusaajat tarvi mitään syytä kiusatakseen, ne vaan valitsee jonkun, pönkittääkseen itseään ja yrittääkseen kenties peittää omia heikkouksiaan. Jaksamisia vielä sinne :)

    VastaaPoista


Arvostan jokaista kommenttia. Kiitos!